A francia “Le Figaro” tudósítása szerint a szezonális gyümölcs-, és zöldségárak emelkedése Franciaországban erősen visszavetették a fogyasztást, ami érzékelhető egészségromlással jár ebben a zöld előételeiről és köreteiről híressé vált fogyasztói közegben.
Friss gyümölcs, zöldség
A friss gyümölcs-, és zöldségfogyasztás valamint az egészségmegőrzés között a WHO párhuzamot von: tanulmányában megállapítja, hogy az elhízás, a cukorbetegség, valamint a szív-, és érrendszeri betegségek, s a rák előfordulása nagyban függ a túlságosan alacsony fogyasztástól.
E felismeréshez kapcsolódó táplálkozástudományi ismeretek közzététele érdekében a WHO idén a FAO-val, az UNESCO-val és az EU Bizottsággal együtt nemzetközi konferenciát tartott Párizsban. A tudományos kutatások eredményeit összegező kongresszuson a feltárt összefüggésekre és az azokból levont következtetésekre, üzenetekre élénken reagáltak a franciák. A frisszöldség-kultusz helyreállítására, a friss gyümölcs-, és zöldségfogyasztás fellendítésére változatos programokat rendeztek. 125 városban 2500 akció szolgálta a fogyasztás növelésére irányuló sokszínű kezdeményezést. Párizsban a Velib stadiont megtöltő 30.000 kerékpáros hívta fel a figyelmet az egészséges táplálkozáshoz nélkülözhetetlen vitaminforrásra Nantes-ban 165 étteremben és gyorsbüfében tálaltak speciális, friss zöldségekből készült salátákat és könnyű ételeket.
A programhoz kapcsolódóan 400 televíziós műsorban népszerűsítették a friss gyümölcs-, és zöldség fogyasztásának az egészségmegőrzésben, valamint a kulináris élvezetek fokozásában játszott szerepét. A céljuk az, hogy a franciák fedezzék fel ismét a tájegységenként eltérő ízekkel és zamatokkal megjelenő gyümölcs-, és zöldségfajtákat, váljon napi táplálékká és a mindennapi étrend részévé, a háztartások szerves tartozékává a vitaminokban gazdag friss termék. 1000 elmaradott térségi, illetve hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó szervezetben és iskolában ingyenes rászoktató programokat indítottak. Bevonták a szegény sorsú gyerekeket a fogyasztásba az egyúttal a termelés felfuttatását is ösztönző nemzeti kampányba, ami nagyban hozzájárul az egészségtudatos fogyasztási szokások és magatartás kialakításához.
Nyomatékot adott a fiatalok felvilágosításában az, hogy a francia mezőgazdasági miniszter élére állt a kampánynak és személyes jelenlétével segítette a munkát. A médianyilvánosság arra is alkalmat adott a miniszternek, hogy az agrárirányítás fontos, kiemelt céljának megvalósulását is segítse.