Vitaminok a gyümölcsökben

2014-07-24 13:41:59 | Módosítva: 2014-07-24 13:45:27

Friss gyümölcseinkből aszalással most tartósíthatjuk téli vitaminszükségletünket. Vegyük sorra, hogy legismertebb aszalt gyümölcseink milyen vitaminokkal, ásványi anyagokkal segítik szervezetünk egészséges működését!


Körte: gazdag A-, és C-vitaminban, vasban és foszforban, Homérosz az istenek ajándékának nevezte.

Mangó: A-, és C-vitamint, káliumot tartalmaz. Segíti a zsíremésztést, gyomorvédő hatású, csökkenti a vér koleszterin szintjét.

Sárgabarack: A-vitamint és béta-karotint, káliumot, foszfort, kalciumot tartalmaz, ennél fogva a bőr, haj és a köröm egészségét biztosítja. Jelentős szerepe van a méregtelenítésben.

Szilva: B6-vitamint, káliumot, nátriumot, magnéziumot, mangánt és vasat tartalmaz. Általános frissítő hatású, támogatja az agyműködést, vértisztító és emésztésjavító, normalizálja a szívműködést és a koleszterinszintet.

Áfonya: E-, és C- vitamint, béta-karotint, nátriumot, foszfort, káliumot, kalciumot, vasat, cinket, ként, mangánt és magnéziumot tartalmaz. Magas flavonoid tartalmánál fogva erős antioxidáns, segít a rákmegelőzésben, késlelteti az öregedési folyamatokat, segít a krónikus betegségek megelőzésében, hasznos az ereknek, védi az érfalakat a meszesedéstől, javítja a szívműködést, bőrproblémák kezelésében is hatásos lehet, normalizálja a koleszterinszintet.

Őszibarack: A-, és C-vitamin, szelén, magnézium, kálium, kalcium, nátrium tartalma miatt az izmok, csontok erőforrása, flavonoid tartalma miatt antioxidáns és általános tisztító hatású, kedvezően befolyásolja a máj, a vesék, a szív működését, hasznos emésztési problémák, székrekedés kezelésében.

Banán: A-, B-, és C-vitamint, kalciumot, foszfort, vasat, káliumot tartalmaz. A jó közérzet, a kiegyensúlyozottság gyümölcsének tartják.

Datolya: C-vitamint és káliumot tartalmaz, magas rosttartalma miatt enyhe hashajtóhatású, segít székrekedés esetén.

Füge: káliumot, vasat, kalciumot és magnéziumot tartalmaz, csökkenti a káros koleszterinszintet, normalizálja a bélműködést.

Mazsola: nagy energiatartalmú, káliumot, vasat, kalciumot, foszfort és magnéziumot tartalmazó gyümölcs, nagy szerepe van a csontok és fogak egészségének megőrzésében.

Meggy: C-vitamint és káliumot tartalmaz. Méregtelenít, tisztítja a vesét és a bélrendszert, a vért. Enyhe hashajtóhatású, csökkenti a vér húgysavszintjét, ezért nagyon hasznos köszvény esetén (hasonlóan a cseresznyéhez).

 

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

A cikk eredeti változata az alábbi címen olvasható az Ezermesteren:
http://gasztronom.ezermester.hu/cikk-6879/Vitaminok_a_gyumolcsokben